#SewingFrancoise / Çiçekli Pazen Operasyonu (Floral Flannel Operation)



Merhaba,

Artık benim de bir pazen elbisem var. Kumaşı hazırlarken biraz yıprandım ama dikmesi kolay bir kumaşmış: esnek değil ve çok iplenmiyor :)

Kalıp olarak size daha önceki #SewingFrancoise başlıklı yazımda bahsettiğim Françoise kalıbını kullandım.

Aslında yarışmaya katılmak için başka bir tasarım yapacağım. Bu elbiseyi kalıbın kesimini denemek için yaptım. Kalıp basit ve güzeldi, hiç uğraştırmadı. Elbise hiç bir oynama yapmadan tam üstüme göre oldu. Burda Dergisi'nin kalıplarında hiç yaşamadığım beklenmedik bir durum :)

Bu tasarımda kollara ve yakaya siyah biye kullanmayı tercih ettim. Elbisenin bel oturuşunu beğendim ama kumaşım çok kalabalık çiçekli olduğu için beline siyah Obi kemer taktım. İlk tasarım için fena olmadı diye düşünüyorum.

İkinci dikeceğim Françoise için sadece etek boyunu daha uzun kesebilirim. Bu seferki elbise beklediğimden azıcık kısa oldu.


Hi,

Now I've got a flannel dress. I got tired a little while preparing the fabric, but this fabric was really easy to sew: no stretch and not much fraying :)

I used Françoise pattern which I mentioned in my previous post titled #SewingFrancoise.

Actually, I'll make another design for the contest. I've just made this dress to try the pattern fit. The dress fits me perfectly. It is an unexpected situation that I've never experienced with the patterns from Burda Magazine :)

For this design, I preferred to use black bias band for the sleeve hem and neckline. I liked the waist cut but since my fabric was  crowded with the flowers, I wore Obi belt for the waist. I think it's not bad for the preliminary design.

For my second Françoise, I may cut the dress hem a little longer. The dress is a little shorter that I expected.

Önceki hatalarımdan ders alarak, fermuar dikişlerini tela ile stabilize ettim ve güzel bir gizli fermuar elde ettim.

Taking lessons from my previous mistakes, I've stabilized the zipper seams with fusible interlining and I've got a nice invisible zipper.



Etek boyu kısa olduğu için, belirtildiği gibi 3 cm değil 0.5 cm dikiş payı kullandım. İç dikişleri özel ayak kullanarak sürfile dikişi ile temizledim.

Since the hemline was short, I used 0.5 cm seam allowance instead of 3 cm as specified. I've cleaned the inner seam with overcast stitch with special foot.




Model: Françoise (Tilly and the Buttons)
Kumaş: Geleneksel desenli pazen, 3 m (Bursa Kumaş Pazarı, 5 TL/m)
Aksesuarlar: 55 cm gizli fermuar, biye bandı

Model: Françoise (Tilly and the Buttons)
Fabric: Flannel with traditional pattern, 3 m (Bursa Kumaş Pazarı, 5 TL/m)
Aksesuarlar: 55 cm invisible zipper, bias band


Sevgiyle kalın!

Stay with love!

Yorumlar

  1. Biye ve kemer kullanmanız çok güzel olmuş.Harika görünüyorsunuz, çok yakışmış. Ellinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. BAYILDIIIMMM,bu ne zerafet.... Desen kalabalığı şikayetinizin çözümü bol teyel Begüm Hanım.Diktikçe eliniz alışacak,devam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevda Hanım! Bol teğeli de üşenmediğim bir gün deneyeceğim :) Kalıp çok güzelmiş, bu desenle iyi gitti.

      Sil
  3. Elbisenin kalıbı çok beğendim ellerine sağlık ayrıca sizede çok yakışmış...

    YanıtlaSil
  4. Ben bu fotoğrafları çekerken o gizli fermuarın özenli dikişini nasıl gözden kaçırmışım? Çok güzel olmuş. Zaten elbise ile ilgili yorumlarımı daha önce yapmıştım. Lütfen o telalı gizli fermuar dikişini bu arkadaşına da öğretir misin? ;)

    YanıtlaSil
  5. Müthiş güzel bir elbise olmuş elinize sağlık...:))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş ve çok yakışmış. Benimde elimde pazen elbisem var, yakında bloğuma koyacağım.Bakalım sizinki kadar güzel olacakmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sizin elbiseniz de çok güzel olacaktır. Hadi dikin bakalım :)

      Sil
  7. Ne kadar yakışmış! Bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beklediğimden daha iyi tepkiler aldım :)

      Sil
  8. Sevgili Begüm,çok güzel olmuş,iyi günlerde giy :) Böyle zarif olunca her şey de çok yakışıyor tabii.. Sevgiyle kal ..

    YanıtlaSil
  9. çok cici bir modelmiş bayıldım pazenden yapılması ise ayrı bir hava katmış sana da çok yakışmış :) güle güle giy

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)