Vogue V8804 (Chanel Tarzı Ceket / Chanel Style Jacket) - Part 3


Merhaba!

Ceketimin dikiş detaylarını biraz yavaş paylaşıyorum. Gündüz tam zamanlı mühendis, akşam doktora öğrencisi olunca dikişlerimi paylaşmaya pek fırsat olmuyor.

Hello!

I share the sewing details of my jacket a bit slowly. Being a full-time engineer during day-time and PhD student in the evenings, I don't have enough time to share my sewing often.

Bu bölümde, kumaşımı nasıl kestiğimi ve ceketimi nasıl telaladığımı anlatacağım. Kalıpta 1.5 cm dikiş payı vardı. Bloglarda deneyimlerini paylaşanlar, dikiş payını 2.5 cm yapmanın, kapitoneledikten sonra parçaları birleştirmekte kolaylık sağladığı söylemişlerdi. Tabi ki, uzmanları dinledim! Hatta parçalar kapitoneledikten sonra çekebilir diye daha da büyük kestim. Kumaştan kalan ipleri de sonradan ceket için kenar süslemesinde kullanmak umuduyla saklıyorum.

In this part, I will share how to cut the fabric and interface the jacket. The pattern has 1.5 cm of seam allowance. Bloggers who shared their experience suggest to increase the seam allowance to 2.5 cm so that joining the pieces will be easier after quilting. I listened to them of course! I cut the pieces even bigger in case the quilting causes shrinking. I store the remnant threads of the fabric hoping to use them to create a nice trim.


Okuduğum kaynaklardan tela olarak organze kullanmanın güzel sonuçlar verdiğini öğrenmiştim. Ben de turuncumsu elbisemden (Butterick B5987) kalan mercan renginde organze kullandım. Ceketin ön parçaları, cepleri, yakası, omuz başları ve kol ağızları için elde kumaşa çapraz dikişle tutturdum. İngilizcesi pad-stitch ama Türkçe karşılığını bilen biri bana öğretsin lütfen :)

I learnt that using organza to stabilize / interface the fabric gives nice results after reading some sources. So, I used the remnant coral organza from my orangey dress (Butterick B5987). I attached it to front parts, to pockets, to neckline, to shoulder heads and to cuffs of the jacket by pad-stitch.


Pad-stitch tekniğimi geliştirmek için daha fazla pratik yapmalıyım. Gene de kumaşın ön yüzünden görünmeyecek şekilde tutturabildim organzeyi buklet kumaşa. Telalan bukletin dökümlü özelliği değişip daha tok bir hal oluyor. Böylece dayanım gerektiren ve sert kenarlı yerlerde hoş bir görüntü oluşacak.

I need to practice more to improve my pad-stitch. Anyway, I succeded to attach the organza to bouclet invisibly. Thus, strength-requiring and crispy edges will have a nice look.



Bir sonraki adım astar kesimi olacak. Görüşmek üzere!

Next step is cutting the lining. See you soon!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)