Devetüyü Rengi Uzun Kaban (Burda 2013/08 - 103)

Merhaba,

Kabanımın astarını diktim. İç dikişlerini sürfileyle temizledim. Kol ve etek baskılarını yapmak kaldı. Aslında bir haftadır böyle ama birkaç gündür daha önce yarım bıraktığım bir projemi bitirmeye çalışıyorum. Mor bir abiye elbise! Cumartesi günü düğün var, yetiştirmem lazım. Elbise 1-2 ay önce bitmişti ama etek baskısını yapmamıştım. Kumaş düz ve modelde sade olduğu için elbise çok boş göründü gözüme. Şimdi pul, payet, boncuk, aplike ne bulduysam onlarla bir desen oluşturup süslemeye çalışıyorum.

Mor elbiseyle ilgili şimdilik aşağıdaki resmi ön tanıtım olarak vereyim. Ayrıntıları başka bir yayında paylaşacağım, bekleyin :)



Yandaki resimdeki kabanın astar eklenmeden önceki sırt robasını ve yaka birleşim yerlerini görebilirsiniz. Ana kumaşın olduğu yerleri sadece sürfile makasıyla kesmek yeterli geldi.

Sanırım kullandığım astar kumaş, ana kumaşa uygun ağırlıkta olmadı. Daha ağır bir astar kumaş tercih edebilirdim. İlk kabanım bu, hatalar olsun, şimdilik idare ediverelim ;)

Kullandığım tela çeşidi de sanırım bu kabanın kumaşına pek uygun olmadı. Zaten bu tip yapıştırma teladan pek memnun değildim, diğer çalışmalarımda başka bir çeşit tercih edeceğim. bir sonraki kaban (ya da pelerin) için kalın dikme tela aldım. Elbise bluz gibi çalışmalarda ise artık organze dikme tela kullanırım belki.

Kabanı daha iyi taşıyabilmek için, modelde olmamasına rağmen ince bir çift vatka ekleyeceğim.



Kabanın ana kumaşı ip atmasa da, astar çok ip atıyordu, o yüzden tüm dikişleri mecburen sürfile yaptım. Pırıl pırıl oldu:

Ayrıca kabanın kapama düzeneğine henüz karar vermedim. Orijinal modelde ve daha önceki gösterdiğim örneklerde büyük çıtçıtlar kullanılmış. Aynı tarz çıtçıtlı bir kabanım olduğu için, başka kapama düzenekleri düşünüyorum. Çıtçıt istemiyorum. Düğme istemiyorum (Evet, itiraf ediyorum, ilik açmaktan azıcık korkuyorum :D). Cırtcırt bant zaten olmaz. Ne olur peki? Bugün tuhafiyede değişik birkaç parça buldum: orta boy kelepçeli kapama klipsleri. Belki bunları kullanacağım. Bu sırada tabi ki değerli tavsiyelerinize açığım.

Bir sonraki yayınımda kabanı üstümde sizlere gösterebilmek dileğiyle.

Sevgiler...

Yorumlar

  1. Elbisenin rengi harika! Kabanı da çok merak ettim, astarı çok şık duruyor. Bu arada Ankara'da bir dikiş blogu daha keşfettiğim için çok mutlu oldum:)

    YanıtlaSil
  2. Elbise ve kabanı ben de merak ettim; )))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)