Dantellim / Bir Filmin Perde Arkası

Merhaba,

Daha önceki yayınımda Cumhuriyet Bayramı etkinliği için diktiğim svetşörtümden bahsetmiştim. Önce haftalarca etkinlik için ne dikeceğimi bulamadım. Bulamadıkça sanki dikişten soğudum. Etkinliğin bitimine bir gün kala, Eylül Burda'sından bir svetşört modeli buldum sonunda.

Burda sitesinde yayınlanan resim aşağıdaki gibi. Güzel duruyor ikili kumaşıyla.
114a_092014_b_large

Hemen bedenimi seçip kalıbı mulaj kağıdına aktardım. Hatta güzel güzel fotoğraflar da çektim. Adım adım yayınlarım diye. Dergideki model gözüme istediğimden kısa görünmüştü, 7-8 cm daha uzun biçtim kumaşı. Kağıtları üstümde ölçtüğümde kol evlerinin çok aşağıda olduğunu gördüm. Neyse kumaşı keseyim de üstümde oynama yaparım dedim. Dantelin dilimlerini etek ucuna getirdim.

Önü arkayı birleştirip kolları ekledim ki bir de ne göreyim! Kollar bana pantolon olacak genişlikte ve kol evleri belimin altında! Daha önce de Burda kalıplarıyla benzer vakalarım olmuştu. Çuvalımsı svetşörtü öylece kenara bırakıp, oradan uzaklaştım:) Sabah ola hayrola dedim.

Ertesi gün (son gün yani) üstümde iğneleyerek değişiklikler yaptım. Bel kısmını ve kolları daralttım. Yakaya biye gibi ince yaka bandı ekledim. Kol uçlarını ve etek ucunu çift kat katlayıp diktim. Yaptıkça hoşuma gitti sonuç. Bayram deyince aklıma fiyonklar gelir nedense. O yüzden bir de minik fiyonk ekledim. Baktım hiç parıltı yok svetşörtte, fiyongun üstüne tek taşlı bir de düğme ekledim. Böylece mutlulukla giyebileceğim bir svetşörtüm oldu ve EN GÜZEL KIRMIZI EN GÜZEL BEYAZ - 2014 etkinliğine katılabilme şansına eriştim.

Öyleyse künyemize geçelim;
Model: Burda 2014/09 sayısı, 114A numara, 36 Beden  Model çooook değişti. Begüm tasarımı oldu.
Ana Kumaş: Kırçıllı pamuklu bir kumaş, ~1.5 m (Bursa Kumaş Pazarı, 7.5 ? TL/m)
İkincil kumaş: Dantel, 0.5 m (Bursa Kumaş Pazarı, 2.5-5 ? TL/m)
Aksesuarlar: Ana kumaştan yapılan bir fiyonk, tek taşlı düğme

Az daha uzun olsa, elbise diye de giyebilirmişim! Velhasıl svetşört yerine tunik de diyebiliriz.



Svetşörtümün arkadan görünümü çok sade. Vakit olsa oraya da incik boncuk eklerdim ben, iyi ki vakit yokmuş :D

Ben gerçekten bu svetşörtü çok sevdim. Kumaşı ince ama sıcak tutuyor. Özellikle kotla çok kolay kombinleniyor. Salı günü dikmeyi bitirdiğimden beri üstümden çıkmadı diyebilirim.

Bu kumaşı size de tavsiye ederim. Keşke bir kumaşın tam tipini bilseydim. Burda Dergisi'ndeki modeli dikecekseniz de temkinli olun derim. İstediğinizden çoook daha salaş bulabilirsiniz.

Tekrar İrem Hanım'a (www.kendindik.com) bu güzel etkinlik için teşekkür ediyorum. Katılımcılar öyle güzel, öyle içten çalışmalar yapmış ki görmelisiniz! Herkesin yüzünde bir neşe var. 2015 için şimdiden model seçmeye başlayabilirim :)

Mutlu kalın!

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)