Gelin Kesesi

Merhaba,

Kaban çalışmalarım tüm yavaşlığıyla devam ederken ve hala 29 Ekim etkinliği için bir model bulamamışken, biraz çalışkan görüneyim, eski bir çalışmamı paylaşayım dedim:)

Eylül ayında evlenen bir arkadaşım, gelinlikle verilen kese küçük gelebileceği için düğünden iki gün önce yedek bir gelin kesesi yapmamı istemişti.

Evde bulunan kırık beyaz kumaşlar hemen bir şeyler biçtim. Sonuç çok hoşuma gitti. Keşke kendi düğünüm için de kesemi kendim dikseydim dedim.

70 cm x 35 cm olan dikdörtgen bir kumaşı, 35 cm x 35 cm olacak şekilde ikiye katladım. Kestiğim daireyi el dikişiyle dikdörtgenin alt ucuna tutturdum. Yandan birleştirdim. Kesenin ağzına yakın bir yerden iki sıra düz dikiş geçip, karşılıklı iki çift delik açtım. ~1 m uzunluktaki tül kurdelayı da tünelden geçirip ucunu düğümleyince bitmiş oldu.


Yukarıda sağdaki resimde belki dikkatinizi çekmiştir. Kesenin altı kalın. Sağlam olsun diye kumaşların arasına keçe koyup öyle dikmiştim.


Kesenin bitmiş yüksekliği yaklaşık 30 cm, taban çapı 10 cm civarındaydı. Bembeyaz, süssüz keseyi arkadaşımın kullanmasına gönlüm elvermediğinden, kendi düğünüm sırasında aldığım bir parça boncuklu danteli de üzerine tutturdum. Işıl ışıl parlıyor ışıkta :)


Mutlu kalın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)