Pazen Operasyonu

Merhabaaa!

Çok mutluyum, sınavlar bitti. Artık rahat rahat dikiş dikebilirim. Önce Mor Işıllı Kalem Etek bitecek, sonra KPMC Etkinliği için pelerin kalıbı çıkarıp dikeceğim. Bir ara kendime yılbaşı hediyesi olarak vereceğim süslü püslü, şık şıkıdım bir elbise dikmeliyim. Bir de bu aralar pantolon dikmeye hevesleniyorum a' dostlar!

Bugünkü sınavımın güzel geçmesi nedeniyle kendimi ödüllendirdim. Yaklaşık iki-üç aydır kumaş diyetindeydim :) Ama bugün 4 saat sürmüş sınavın etkisiyle de bir anda kendimi Bursa Kumaş Pazarı'nda buldum! Bence bu torpili hak etmiştim.

Gelelim aldığım kumaşlara: kumaşçıya başlıca gitme amacım zaten yandaki resimden de anlayacağınız üzere pazen (divitin) kumaş almaktı. Aldım hem de iki ayrı desen :)

Nereden çıktı bu pazen macerası pekiyi? Dikiş listem yoğun değil mi zaten? Çok sevgili ve becerikli bazı blog yazarları, pazen kullanarak öyle güzel giysiler ürettiler ki, çok özendim. Ben de dikmek istedim. Bize ait, kültürümüze ait bu kullanışlı, sıcak ve göz alıcı renklerle bezenmiş kumaşı ben de kullanmak istedim. Böylece de Pazen Operasyonu başlıyor! Bana bu konuda esin veren aşağıdaki yazarlara teşekkürü borç bilirim:


... ve diğer tüm blog yazarları!

Alttaki desen çok hoşuma gitti. Gül bahçesi gibi. Kanım kaynadı hemen. Uzun süre bakınca resme, içine düşecek gibi oluyorum :) Tarzıma çok uygun olacağını düşünüyorum bu desenin. Bununla basit bir ceket dikebilirim gibi. İçine de gül pembe astar. Hayal kurmak çok güzel tabi. Bu desenin adı sanki Begüm olmalı :)


Bu alttaki bana daha çok görüğümüz pazen desenlerinden gibi geldi. Kırmızı fon üzerine renkli çiçekler. Bundan muhtemelen uzun kollu bir elbise dikeceğim. Bu noktada pazen ustalarına soruyorum: kumaşın içi biraz sert gibi, astar kullanmazsam kumaş rahatsız eder mi?


Madem bu senenin modası kazayağı desenli giysiler, e' ben de yapayım öyleyse bir tane dedim. Ve bu güzel mor-siyah triko kumaşı aldım. Uzun kollu, dökümlü yakalı bir bluz dikmeyi düşünüyorum. Sizin bu deseni görünce aklınızda canlanan model nasıl bir şey peki?


Bu arada da fark ettim de, blogumda son zamanlarda ne paylaştıysam hep mor tonları kullanmışım (Mor Işıllı Kalem Etek, Tek Omuzlu Mor Elbise)! Hatta daha önce bitirip henüz paylaşma fırsatım olmayan elbiselerim de mor! Bak sen şu işe. Okuyucularıma kendimi yanlış tanıtıyorum. Sevgili dikiş severler ve dikiş sevmezler benim favori rengim doğduğumdan beri kırmızıdır. Dolabımı açsanız, kıyafetlerim al aldır bayrağımız gibi.

Pekiyi nereden çıkıyor bu morlar? Bilmiyorum ki! Dikişe başladığım şu son bir senedir, hep mor kumaşları tercih etmişim. Var bu işte bir asilik!

Aşağıdakiler de bugünkü kumaşlarım haricinde gitmişken tuhafiyeye de bir uğrayayım deyip aldığım çerezlerim :) Rengarenk ipler fermuarlar ne mi olacak? Bir süreliğine stoklanacaklar. Renk renk boy boy fermuar dolu koca bir çekmecem var. Bir gün o fermuarları yan yana koyup diksem bana bir bluz çıkar :D


Makinemi alalı koca bir yıl olsa da, kendisini hiç yalnız bırakmasam da şimdiye kadar hiç yağlamadım. Artık takur tukur sesler çıkarmaya başladı, ağlıyor resmen zavallı makinem. Singer'in yağından da aldım bugün. İnternetten araştırayım bakayım makinenin nerelerine sürecekmişim bunu. Siz biliyor musunuz?

Yukarıda belirttiğim gibi dikiş listem çok kalabalık. Artık başlamam lazım, o yüzden bugünlük bu kadar. Zaten gene anlatmaya doyamamışım :)

Şimdilik sevgiyle kalın!

Yorumlar

  1. Zevkle okudum sevgili Begüm,çok güzel bir yazı olmuş,Öncelikle sınavın için geçmiş olsun diyorum.Pazenler hayırlı olsun ,zevkle dik giy,desenleri de renkleri de çok güzel.Ben astar kullanmadım,problem olmadı.Mor kumaşına bayıldım,düşündüğün fikir güzel bence.Mor şahane bir renk,hiç tasalanma,benim de favori rengim.Gördüğün deliklere birer damla iyi gelecektir makinene...İşin çok ,kolay gelsin :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. yaşasın,sonunda birileri çağrıma cevap verdi,kasım ayında sizin dolabınıza bir pazen elbise kazandıracağım.İzninizle bu konuda en büyük payı ben kapacağım.Bu arada sizin kırmızı pazeninizin yeşilini dikiyorum şu sıra,yarı öbür gün bitiririm.ben pazende geleneksel modeller yerine daha bir kokteyl tarzı modeller dikiyorum.Sıklıkla da özel günlerde giyiyorum,düğün dernekte giymişliğim çoktur.Unutmadan,pzenleri biçmeden önce mutlaka sudan geçirin çünkü çekme yapıyorlar.Ben makinemin durulama programında çalkalıyorum.Ayrıca kırmızı kumaşınız yeni bir desen,diğer kumaşınız ise klasik divitin-pazen deseni.Bu kumaşlarda sıralı desenler yeni yeni kullanılıyor,geleneksel desenler zeminin pek izlenmediği girift desenlerden oluşur,tıpkı çiçek bahçesi gibi dediğiniz pazende olduğu gibi.Astar kullanmanıza kesinlikle gerek yok,bırakın bu harika kumaş teninize değsin,% 100 pamuk çünkü.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kumaş türü konusunda aydınlattınız bizi, çooook teşekkür ederiz, gerçekten iyi tanıyorsunuz demek kumaşları. İleride de bu konuda uzmanlığınıza başvururuz izninizle :)

      Sil
    2. Yok estafurullah,kendimi bildim bileli diktiğim için ve annem de terzi olduğu için çok haşır neşirim kumaşlarla.Deneme yanılma yöntemiyle öğrendim çoğunu bir de ne bulursam okuduğum için biraz bilgi sahibiyim.Asla bir terzi kadar bilemem ama soracağınız her şeye seve seve yanıt veririm,bilmediğimi de araştırır öğrenir,size dönerim.Sevgiler.

      Sil
  3. Sınav için geçmiş, kumaşlar için de hayırlı olsun sevgili arkadaşım :) Pazenler de güzel, mor kazayağı da.
    Ama benim bu yazıdan çıkarımım şu: Hmm, acaba renkli fermuarlar birleşip bir büstiyer yapar mı? Ve hayaller :))) Hatırlat da ustalaşınca bunu deneyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlatırım tabi de sen zaten usta oldun sayılır bence :)

      Sil
  4. pek mutlu etti bu yazıda adımı görmek teşekkür ederim :)
    pazen perdahlı dokusu olan bir kumaş ancak görüntü şaşırtmasın sert bir kumaş değil suya girip çıktığında yumuşacık olacak, mutlaka çekmesi için yıkanması gerektiğini söylenişler zaten diyer yorumlarda Begüm kumaş benim gözümde kabarık etekli 60 lar esintili bir elbise olarak canlandı hadi hayırlısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 60'ları seviyorum zaten, öncelikle böyle o yıllardan bir model arayışına gideyim öyleyse :)

      Sil
  5. ohh kumaş alışverişi bayılırım,o fermuarlar ve iplerde de ayrıca gözüm kaldı..ne olacak bizdeki bu depolama merakı bilmem..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazıları sanat eseri, tablo, heykel depolar; biz de kumaş depoluyoruz. Ben ara ara çıkarıp hepsine tekrar bakıp hayaller kuruyorum ne dikilir diye :D

      Sil
  6. Eskiden mor rengi asiller giyermiş, dahası tebaanın kullanması yasakmış. Ben her ne kadar kullanmasam da giyeni görünce çok hoşuma gider. Pazene gelince, harika bir kumaş, ben de çan etek dikmiştim. Her giydiğimde mutlu oluyorum kış günü baharı yaşıyorum. yalnız mus çorapla giyince sürtünmeden dolayı sürekli yukarı toplanıyor. O yüzden bence etek kısmına astar dikmek daha iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eteğe astar dikeceğim muhtemelen, çorabın eteği toplama olayını genelde ben de yaşıyorum çünkü :D

      Sil
  7. Renkli Design iyi hatırlatmış,mus çorapla toplanma yapıyor gerçekten,ben jüpon giyerek hallediyorum bu durumu,bir de ben genelde bol etekli modeller diktiğim için pek sorun olmuyor.Gonca hanımın dediği gibi,Begüm kumaşta vintage harika olur,benim sayfamda Ulyana Sergenkoo ile ilgili paylaşıma bir göz atıverin,fikir verecektir,dikiş başlığı altında bulabilirsiniz.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ulyana Sergenkoo'yu yakın zamanda keşfettim zaten ve kesinlikle çok güzel tasarımları var. Onun elbise modellerine pazen gerçekten güzel uyum sağlar. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Begüm Hanım;sizin kırmızı,benim yeşil olan pazeni bitirdim.Yarın giyilmiş halini yayınlayacağım,hadi sıra sizde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda Hanım, sıra bende valla! Ama pazene sıra gelene kadar bir etek bir de pelerin dikmeliyim. Siz benden önce bir de pazen etek dikersiniz :)

      Sil
    2. Aaaaa,vallahi planlarım arasında vardı,ama Gizli Dikiş'ten özendim bir kaban dikeceğim.Tabi sırada son pazen kumaşım var,ama dur bakayım,etek yarım saatlik iş yahu,tamam bir pazen elbise,bir pazen etek,sonra da kaban olsun :PP

      Sil
    3. Güzel bir plan oldu bence :)

      Sil
  9. pazenlere bayıldım saglıkla kullanınn

    YanıtlaSil
  10. Bir makine mühendisi olarak, yağlama kısmıyla ilgili bilgi vermek istiyorum önce:) Benim makinem janome ama genel prensip olarak aynıdır sanırım. Benim makinemde iğnenin bulunduğu kısımda sol üstte plastik bir kapak var, cıvatayla bağlı, tüm sol kısmı kapatıyor. Orayı tornavida ile açın. Sağ taraftan volanı indirip kaldırın, hareket eden, birbirine sürtünen parçaların üzerine 1 damla kadar yağ döküp volanı çevirin. Fazla yağı bezle silin. Tekrar kapağı kapatıp cıvatayı sıkın.

    Begüm desenli pazene aşık oldum sanırım! Ne kadar güzel bir desen, merakla bekliyorum dikeceklerinizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Shelby, makinemi dün akşam anlattığın şekilde yağladım, ses azaldı gerçekten yuppi! Desenli pazenle ilgili kafamda ilginç fikirler var: arkası yarın :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)