Laura Ashley Floral Vintage Dress Refashion / Çiçekli Elbise Dönüştürme


Arkadaşlarımdan birine bu güzel elbise hediye edilmiş. Giyebilmek için elbisenin biraz daraltılması ve modernize edilmesini istiyordu. Ve tabi ki, bu güzel elbiseyi ben dönüştürme görevi bana düştü :)

One of my friends has been given this beautiful dress. She wanted it narrower and modernized to wear. And of course, I'm to chosen one to refashion this dress :)

80'lerden kalma bu elbisenin internette 200 dolar civarında satıldığını öğrenince makasım bir türlü elbiseyi kesmek istemedi. Sonunda cesaret edip eteğini üsütünden ayırdım ama henüz şekil verme çalışmalarına başlamadım. Şimdilik elbisenin bu halini tanıyalım:

When I learnt that this dress from 80's is sold for around 200 USD, my scissor didn't want to cut it. Finally, I got the guts and separated the top from the skirt but I haven't started to shaping yet. For now, let's get to know current version of the dress:
  • Elbise yün-pamuk karışımı kaliteli bir kumaştan dikilmiş.
  • İngiliz tasarımcı Laura Ashley tarafından tasarlanmış.
  • Kumaşın deseni de dokusu da çok güzel.
  • Arka tarafta yakadan kalçaya kadar dikilmiş lacivert düğmelerle kapanıyor.
  • Pileli eteği kalçadan itibaren başlayıp diz altına kadar iniyor.
  • Çok güzel ve narin bir dantelden yaka yapılmış.
  • Dikişler overlok benzeri bir dikişle temizlenmiş.
  • Omuz başları pileli ve üst kol bol bırakılmış.
  • Kol uçları ilk defa gördüğüm bir yöntemle yapılmış. Düz dikilip 1.5 cm pile verilerek kumaşın 3 kat olduğu yerde 2 düğme iliği açılmış.
  • The dress is made of a quality wool-cotton blend fabric.
  • It's designed by British designer Laura Ashley.
  • Both the pattern and the texture of the fabric is beautiful.
  • At the back, the closure is made with dark bule buttons from neckline to hip.
  • Pleated skirt is below-knee long and starts from hip.
  • It has a verfiny nice and delicate lace collar.
  • The seams were finished with an overlock-like seam..
  • The shoulder heads has pleats and the upper arm is very loose.
  • Sleeves are finished with a technique new to me. They were sewn with straight stitch and then pleating as 1.5 cm, two buttonholes are opened where the fabric forms three plis.

Bakalım, bu elbisenin yeni versiyonu nasıl olacak, hep birlikte göreceğiz.

Sevgiler...

We'll see together how the new version of this dress will look.

Love...

GÜNCELLEME: Elbiseyi küçültüp sahibine teslim ettim ama çok vakit aldı çünkü başkasının diktiği bir şeyi değiştirmeyi sevmediğimi fark ettim :)

UPDATE: I made the dress smaller and gave backe to its owner but it took a lot of time because I noticed I didn't like changing things sewn by others :)

Yorumlar

  1. Kumaş rüya gibi gerçekten, kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  2. Harika olmuş, dantel detayına bayıldım..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eski bir elbise bu, ben dikmedim :) Sadece biraz kesip biçtim küçültmek için.

      Sil
  3. Öyle güzel fikirlerin dikişlerin var ki bunları çokca paylaşırsan inan çok sevinirim:)) eline emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikişten uzak kalmıştım ama artık daha çok dikip paylaşacağım :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)