Yeşil Bluz / Green Blouse (Burda 2/2018 #120)

Merhaba,

Buralardayım hala, yazmasam da dikiyorum bol bol :) Sonuçları arada ekleyeceğim fırsat buldukça. Instagram'dan takip ederseniz diktiklerimi daha çabuk görebilirsiniz: @senbegumsen

Haziran'da doğum günüm için diktiğim bluzum Burda Dergisi 2018 Şubat sayısından. Yeşil ipeksi bir kumaş kullandım. Şık bir bluz oldu. Dergide  kumaşın parlak kısmını kol ağzı ve yakalarda, mat kısmını bedende kullanmıştı. Ben tersini yaptım: parlak yüzü bedende, mat yüzü kol ağızları ve yakada kullandım.

Kumaş kaygan olduğu için dikmesi zor oldu tabi. Giyince omuzlarımdan bile kayabiliyor bluz :) Dikişler de temiz olsun diye Fransız dikişiyle diktim.

Arkadaki fiyonk için dergideki yöntemi anlamamıştım. İnternet'te şu an hatırlamadığım birkaç blogda çözümü buldum: yakayı arka orta dikişte bedene dikmeyip ~5 cm'lik bir boşluk bırakıyoruz. Boşluktan uzun kumaş parçasını geçirip fiyonk yapıyoruz. İşte bu kadar basit!

Görüşmek üzere!

Hi,

I'm still here, I don't write but I sew a lot :) I'll show the results time to time. If you follow me on Instagram, you can see them sooner: @senbegumsen

I've sewn my birthday blouse in June, it's from Burda Magazine 2018 February issue. I used a green silky fabric. The result is very chic. Magazine suggested to use the shiny side of the fabric on the cuffs and the neckband and matt side on the body. I reversed it: shiny side on the body and matt side on the cuffs and neckband.

Since the fabric was so slippery, it was difficult to sew. Even it slips off of my shoulders time to time :) I used French seam for a neat seam finishing.

I didn't understand the guide in the magazine for the back bow. I found the solution in couple of blogs that I can't remember the names now: do not sew the neckband to body at the back center for ~5 cm so you will have a gap. Then, push the long fabrci piece through the gap and tie a bow. It's that easy!

See you soon!

(https://burdastyle.ru/vikroyki/bluzki/bluzka-s-rukavami-reglan-burda-2018-2-120/ )

Kalıp: Burda 02/2018 #120, Beden 36
Ana Kumaş: İpek atlas, 1.80 m * 1.40 m (sentetik mi bilmiyoum)

Pattern: Burda 02/2018 #120, Size 36

Main Fabric: Silk atlas, 1.80 m * 1.40 cm (it may be synthetic)

Yorumlar

  1. that's really pretty, interesting I didn't think the back was quite as low as it appears in your version. I traced this pattern out but have yet to so it. Now I really want to :) love the color on you.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks Beth! It's really lower than I expected :)

      Sil
  2. Looks wonderful. The back is lower than might seem from the illustration. Happy Birthday!!!

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Ankara'da bildiginiz iyi bir terzi var mi? Palto dikebilecek kadar iyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç dışarı diktirmedim, bilmiyorum. Umarım istediğiniz gibi bir yer bulabilirsiniz.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)