İstanbul'da Dikiş Alışverişi / Shopping Sewing Notions in İstanbul

Merhaba!

Kaçak geri döndü. Etkinlik yeleğimi bitirmeye çalışırken memleket hasreti çekip, İstanbul'a gittim. Ankara'yı sıfır derecede bıraktım, İstanbul'a vardığımda hava 17 santigrat dereceydi, kemiklerim ısındı :)

Amacım akraba ziyaretleriydi, ama gitmişken alışveriş de yaptım. Cuma günleri Kadıköy'de kurulan pazarı bir çok kez duymuştum. Dikişle ilgili kumaştan, süslemelere, boncuklardan, lastiklere, iğneden ipliğe her ürün oluyormuş.

Pazar, her cuma Kadıköy Tarihi Salı Pazarı denen yerde kuruluyor. Aşağıdaki haritada gördüğünüz işaretin çevresindeki boşluk pazar alanına ait. O kadar büyük ki, 4 saat gezdik ama pazarın sonuna varamadık :)

Hi!

Fugitive is back. While trying to finish my vest for the event, I missed my hometown, and I went to İstanbul. I left Ankara at zero degree, when I arrived in İstanbul, it was 17 degree celcius, I felt the warmth in my bones :)

My aim was to visit my relatives, but while there I did some shopping too. I have heard a lot about the bazaar which is in Kadıköy on fridays. They said you can find anything related to sewing: fabrics, embellishments, beadings, elastics, needles, threads, etc.

The bazaar serves at the place belonging to Kadıköy Tarihi Salı Pazarı (Historical Tuesdays Bazaar) one every friday. The empty area around the pin on the below map is the bazaar area. It was so big that, although we have there for 4 hours, we haven't reached the bazaar place's other end :)


Hem parça hem de metrelik kumaşlar vardı. Metrelik kumaşların fiyatı Bursa Kumaş Pazarı'ndan çok farklı değildi. Jorjet 20 TL/m, pazen 5 TL/m, krep 10 TL/m, vual viskon 8 TL/m, vb. Fakat parça kumaşlarda çok ucuz ürünler bulmak mümkündü. Genelde 2-2,5 m civarında parçaların fiyatı 5-10 TL arasında değişiyordu. Kumaşlarda daha fazla ucuzluk bekliyordum ama ucuzluk yerine çeşit vardı.

50 kuruşa renk renk fermuarlar vardı. Favorim ise 1-2 TL'ye satılan aplikeler oldu.

Şimdi sizi pazarın ve aldığım bazı malzemelerin fotoğraflarıyla baş başa bırakıyorum. Ben yeleğimi dikmeye gidiyorum.

Dikiş aşkıyla kalın!

Both remnant fabrics and  fabric bolts were available. Prices of fabric bolts were not much different than the prices in Burs Kumaş Pazarı. Georgette 20 TL/m, cotton flannel 5 TL/m, crepe 10/m, voile viscose 8 TL/m, and so on. I expected more discount for fabrics but there was variety instead of discount. But it was possible to find cheaper pieces among the remnants. Generally, 2-2.5 m remnant pieces were for 5-10 TL.

There were colorful zips for 50 kuruş (Turkish piastre). My favorites were appliqués sold for 1-2 TL.

Now, I let you to check the photos of the bazaar and some of the things I bought. I am going to sew my vest.

Stay with sewing love!












Yorumlar

  1. Canım gitti. Demek siz de Ankarada yaşayan bir bloggersınız Begümcüm çok sevindim. Facebookta ankaralı blog yazarları diye bir grup var oraya üye ol. Etkinlik olursa birbirimize söyler görüşürüz. Kumaşlara ağzım açık baktım. çok güzeller. ben ankaradan krep kumaşı daha pahalıya alıyorum. metresi 20den aşağı yok krepte. peki ya şu siyah güpür ne kadar?ankarada çok pahalı bunlar. 17-30 tl arası değişiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen o gruba da üye olayım. İnanamazsınız ama büyük güpür 1 TL, küçüğü 50 kuruş! Ben de onlara hayran kaldım. Taşıyamam diye çok alamadım :(

      Sil
  2. ya begüm ağzımın suyu aktı yaa.benim kız küçük olmayaydı ben de gidecektim istanbul daki kumaş pazarlarına amma hayl olarak kaldı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çok yakın zamanda gitme fırsatınız olur da eliniz kolunuz dolu dönersiniz :)

      Sil
  3. ankarada ucuz kumas alabılecegımız yerler var mı begum hanım ...ALLAHIM ıstanbula yerlesmek ıstıyorum ve bu kumaslar arasında yuzmek ıstıyorummmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Ankara'da kumaş aldığım yerleri şu yazımda paylaşmıştım: http://terzibegum.blogspot.com.tr/2014/07/ankarada-kumas-nereden-alnr.html
      Ucuz parçalar olabiliyor, keşke daha da ucuz olsa tabi :)

      Sil
  4. Fotoğraflarda da olsa böyle yerler görmek güzel,aldıklarınızı güle güle kullanın. Hepsi birbirinden güzel. Umarım bir gün Ankara'da da böyle büyük kumaş pazarı görürüz (Benim bildiğim yok). Bu güzel gezinin ardından nasıl güzel bir yelek dikilecek, merakla bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bildiğim de yok Ankara'da böylesi :( Ah keşke olsa, evimiz kumaş dolsa :)

      Sil
  5. Pazar görmeye dayanamam, dalarım hemen... İçim gitti şu an :)

    YanıtlaSil
  6. Harika! Zaten memleket hasreti cekiyorum, bu fotograflarla iyice depresti :) Kumaslara bayildim. Turkiye'de ki pazen gibi pazen bulmak cok zor burda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Türkiye'de diğer ülkelere göre kumaş konusunda çeşitlilik açısında şanslıyız ama biz dikişseverlere yetmiyor yetmiyor hiç bir zaman Nurdan Hanım :D

      Sil
  7. Güzel şeyler almışsın şekerim, darısı Bursa'nın başına :)

    YanıtlaSil
  8. Offf çok fena kıskandım! Hemen bir şeyler dikmelisin bunlarla ki daha çok kıskanayım:D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da Kumaş Nereden Alınır?

Ters Aplikeli Yelek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Vest with Reverse Appliqué?

Açık Omuzlu Keten Bluz / Cold Shoulder Linen Blouse (Burda 3/2017 #116)